Przepis na pizze

0
43
dietetyczna pizza

Pizza chyba nikomu nie kojarzy się z produktem dietetycznym. Węglowodany, tłusty żółty ser i salami to jedno z najbardziej zdemonizowanych przez dietetyków połączeń składników. Jednak nie musi tak być, wystarczy zastąpić te najbardziej kaloryczne produkty zdrowszymi a i sama pizza będzie to dietetyczna wersja pizzy.

Dietetyczna pizza

Ostatnio napotkałam na przepis pizzy z kalafiorem i parmezanem. Wystarczy około pół kalafiora, około 30 g parmezanu, jajko, garść ziół (oczywiście posiekanych) oraz sól. Dodatki według własnego uznania. Kalafior ścieramy na tarce o grubszych oczkach albo mielimy w malakserze. Powinien mieć konsystencją ryżu. Przez około 5-6 minut prażymy go na suchej patelni, aby pozbawić go nadmiaru wody. Studzimy. W osobnym naczyniu rozbełtujemy jajko i dodajemy drobno starty ser oraz oregano. Dokładnie łączymy z przestudzonym kalafiorem. Masę wykładamy na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia (papier warto posmarować cienką warstwą oleju). Rozsmarowujemy równomiernie na kształt koła. Wstawiamy do piekarnika rozgrzanego do temperatury 200 stopni na około 10-12 minut. Po tym czasie wyjmujemy placek z pieca. Smarujemy go sosem i układamy dodatki. Wstawiamy do piekarnika na kolejne 10 minut. Gotowa pizzę posypujemy ziołami. Prawda, że proste?

Bezglutenowa pizza

Pizzę można również przygotować w wersji bezglutenowej. Kalafiora należy zastąpić mieszanka mąki kukurydzianej (100 gram) i gryczanej (30 gram), do tego łyżeczka drożdży, szczypta soli, łyżka oliwy z oliwek i około 70 gram ciepłej wody. Dodatki również według uznania. Suche składniki ciasta mieszamy ze sobą. Dodajemy oliwę i ciepłą wodę. Zagniatamy ciasto. Wstawiamy do lodówki na minimum 6-8 godzin. Po tym czasie wyjmujemy ciasto na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia (wcześniej trzeba go lekko posmarować oliwą). Rozciągamy ciasto na blaszce. Wierzch smarujemy sosem i obkładamy dodatkami. Wstawiamy do piekarnika rozgrzanego do temperatury 240 stopni, na około 15-18 minut. Gotową pizzę podajemy z listkami świeżych ziół.
Zarówno zwykłą pizzę, jak i tą dietetyczną można wykonać w wersji na patelni. Ciasto przygotowujemy w ten sam sposób. Jak jest już gotowe rozgrzewamy patelnię i smażymy ciasto najpierw z jednej strony, po 2 minutach przekręcamy i odstawiamy na chwilę z ognia. Następnie nakładamy wszystkie składniki tak samo jak na pizzę do piekarnika. Ponownie stawiamy na ogniu i przykrywamy pokrywką. Smażymy na małym ogniu około 12 – 15 minut. Pizzę trzeba kontrolować od spodu żeby się nie przypiekła. Od czasu do czasu można potrząsnąć patelnią aby ciasto się nie przykleiło.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here